Název předmětu | Učivo | Plánovaný průběh | Poznámka |
---|---|---|---|
Anglický jazyk |
Lena Sobczynska:
Writing a story, reading "Reader's Stories"; SB p. 61, WB p. Kristýna Jakešová: Revision Unit 1 - Unit 8 |
Lena Sobczynska:
Writing a story, reading "Reader's Stories"; SB p. 61, WB p. Kristýna Jakešová: opakování lekcí 1 až 8 - gramatika i slovíčka, didaktické hry na zopakování + pracovní listy |
|
Český jazyk |
JV: Upevňování učiva Shoda přísudku s podmětem Věta jednoduchá a souvětí, větný vzorec Podmiňovací způsob KV/SV: Formulace instrukcí k hrám na školu v přírodě |
Očekávané výstupy: JV: Žák/yně správně používá koncovky slovesných tvarů v minulém čase. Žák/yně rozliší větu jednoduchou a souvětí. Žák/yně určí vzorec souvětí. Vymyslí a zapíše souvětí podle zadaného vzorce. Žák/yně správně používá správné tvary podmiňovacího způsobu slovesa být v písemném i ústním projevu. KV/SV: Žák/yně ve spolupráci s ostatními dětmi v minitýmu napíše instrukce ke svým aktivitám připravovaným na školu v přírodě. |
Každý týden - opis, přepis, doplňovačka nebo diktát na známku Čtenářský deník - knížka dle vlastního výběru a zápis kulturní akce (ti, kteří ještě neodevzdali) - termín odevzdání zápisů k hodnocení je 17.6. Závěrečná prověrka - pondělí 2.6. Psaní i/y uprostřed slov a v koncovkách podstatných jmen a sloves v minulém čase, psaní velkých písmen a párových souhlásek, mluvnické kategorie podstatných jmen (pád, číslo, rod, vzor) a sloves (osoba, číslo, čas) + infinitiv, základní skladební dvojice, věta jednoduchá a souvětí Odjezd na ŠvP - sraz v pondělí 9.6. v 7:20 - parkoviště na rohu ulic Vazovova a Levského Návrat ze ŠvP - pátek 13.6. v čase mezi 13:45 - 14:15 |
Člověk a práce | Aktivity na školu v přírodě |
Očekávané výstupy: Žák/yně společně v týmu připraví pomůcky k vlastním aktivitám na školu v přírodě. |
|
Člověk a svět |
D: Zbraně husitů, husitská kultura Zápas o český trůn P, Z: Upevňování učiva |
Očekávané výstupy: D: Žák/yně přečte s porozuměním text v učebnici. Zapíše stručný zápis do sešitu. Samostatně pozná některé husitské zbraně. Popíše Jistebnický kancionál. Převypráví situaci v českých zemích po smrti krále Zikmunda Lucemburského. P, Z: Žák/yně ve škole společně i doma samostatně opakuje probrané učivo. Odpovídá na otázky k tématu. Sdílí zkušenosti. |
Závěrečná prověrka - čtvrtek 5.6. Z: Kraje ČR, práce s mapou ČR, světové strany, nejčastěji pěstované plodiny a chovaná hospodářská zvířata, nebezpečné chování člověka k přírodě (uč. Naše vlast str. 32 a mapa ČR) P: Skupenství látek, horniny a nerosty, energetické suroviny, ekosystém park, (uč. P str. 37-38, 40-43, 45-46, 52-53) D: Lucemburkové v Čechách, husitství, křížové výpravy (uč. D str. 33-36, 41-43) |
Hudební výchova | Píseň Ktož jsú boží bojovníci |
Očekávané výstupy: Žák/yně si poslechne píseň, seznámí se s textem písně. Zkouší píseň zpívat. |
|
Matematika |
A: Opakování k závěrečné kontrolní práci G: Opakování k závěrečné kontrolní práci Konstrukce rovnoběžek- nové učivo |
A: Žák/yně řeší slovní úlohy: zapíše zápis úlohy, výpočet- příklad/y a odpověď/i celou větou. Rozumí pojmům o něco více, o něco méně, několikrát více, několikrát méně. G: Žák/yně narýsuje kolmici. Žák/yně narýsuje kružnici. Rozumí pojmům poloměr a průměr kružnice. Žák/yně sestrojí čtverec a obdélník, narýsuje jeho úhlopříčky, pojmenuje je a změří je. Žák/yně sestrojí trojúhelník pomocí kružítka, zjistí jeho obvod a pozná, zda se jedná o trojúhelník rovnostranný nebo rovnoramenný. Žák/yně se učí sestrojit rovnoběžky. Rovnoběžky: - uč. str. 89/růžový rámeček, cv.1, str. 90/4 - PS str. 32/4,5 |
pondělí 2.6. - opakování na závěrečnou kontrolní práci z G - mít rýsovací potřeby (pravítko s ryskou, funkční kružítko, ořezanou tvrdou tužku č.3 nebo mikrotužku). úterý 3.6. - závěrečná kontrolní práce z geometrie- mít rýsovací potřeby středa 4.6. - závěrečná kontrolní práce z aritmetiky čtvrtek 5.6. - geometrie- nové učivo (rovnoběžky)- mít dvě pravítka a ořezanou tužku Okruhy k závěrečné kontrolní práci z aritmetiky: zápis velkých čísel do milionu, jejich porovnávání, písemné sčítání a odčítání do milionu, písemné násobení dvojciferným číslem, písemné dělení jednociferným číslem se zk, převody jednotek délky, hmotnosti, objemu a času, zvířátka dědy Lesoně + dělitelnost, zlomky, slovní úloha. Okruhy k závěrečné kontrolní práci z geometrie: kružnice- její poloměr a průměr, kolmice, konstrukce čtverce a obdélníku, jejich úhlopříčky, konstrukce trojúhelníku pomocí kružítka, jeho obvod, trojúhelník rovnostranný a rovnoramenný. |
My ve světě | Příprava programu na školu v přírodě |
Očekávané výstupy: Žák/yně společně v týmu vymyslí 3-4 aktivity na jeden den na školu v přírodě. Společně vymyslí instrukce, připraví pomůcky. |
|
Tělesná výchova |
Vytrvalostní běh Fotbal (hoši 4.E x 4.D) Vybíjená (dívky 4.E x 4.D) |
Očekávané výstupy: Žák/yně se aktivně účastní průpravných cvičení a her. Žák/yně se připravuje na vytrvalostní běh. Žák/yně je ustrojen/a do kompletního cvičebního úboru. Žák/yně se aktivně účastní zápasů ve fotbale či vybíjené proti dětem ze 4.D. |
Úterý - TV venku - sportovní oblečení a obuv na ven - běh Čtvrtek - ideálně TV venku - sportovní oblečení a obuv na ven, v případě deště - TV v tělocvičně - sportovní oblečení a obuv do tělocvičny - fotbal, vybíjená |
Výtvarná výchova | Den otců | Výroba přání pro tatínky/dědečky/strýčky |