Název předmětu | Učivo | Plánovaný průběh | Poznámka |
---|---|---|---|
Anglický jazyk |
Jolly Phonics: nová dvojhláska „qu“ English World: Unit 6 - tvorba vět v množném čísle (We are happy. We are sad...), mluvený projev - rozhovor (hovoříme o sobě, popisujeme obrázek); zápis vět – popis obrázku (př. It is a car. It is big. It is red.) |
JP: uč. str. 35 EW: uč. str. 68/2,3, 69; prac. sešit str. 54/4, str.55 |
Slovní zásoba: JP: queen, quick, quiet, liquid EW: happy sad, funny, thin, fast, slow Opakujeme na pololetní prověrky Okruhy učiva: Psaní - pravidla pro zápis slov a vět, tvorba jednoduchých vět (správný zápis slov Jolly Phonics, slovosled ve větách (It is a train. It is big.), velké písmeno na začátku věty, znaménko na konci), popis jednoduchého obrázku (správné použití slov ve větách dle významu, umět správně napsat základní vlastnosti - small, big a alespoň 4 barvy), čtení s porozuměním a slovní zásoba (nejdůležitější slova z probraných lekcí English World 1 - 5, frekventovaná slova ve větách: yes, no, it, is, he, she, this, that, there, are, what, how many, draw, colour, write, read, čtení čísel one, two, three........ten.), gramatika - správné použití neurčitého členu (a/an), množné číslo (How many....are there? There is 1 book. / There are 3 boxes.), poslech s porozuměním s jednoduchými úkoly (slovní zásoba z učebnice English World lekce 1 - 5), mluvený projev - krátká konverzace s rodilým mluvčím (Hello, how are you? How old are you? What is your favourite colour? What can you see in the picture? Is it an apple? What colour is it? How many sweets are there? Look! Is it a car? Is it big or small?) |
Český jazyk |
JV: Opakování: pravopis ú/ů; i/y po tvrdých a měkkých souhláskách; význam slov; druhy vět LV: čtení s porozuměním; KV/SV: procvičování psaní psacím písmem |
Didaktické hry; Opis, přepis, diktát vět; Uč. ČJ str. 52/23, 24, str. 56; PS str. 33; Písanka str. 26-27; Čítanka str. 65, 69 |
Opakujeme na pololetní prověrky Okruhy učiva: Uspořádání slov ve větě a přepis do psacího písma, pravidla pro zápis slov a vět (velká písmena na začátku vět a ve jménech, znaménka na konci vět), druhy vět a jejich znaménka, význam slov (synonyma, antonyma, slova nadřazená, podřazená, souřadná), praktické čtení s porozuměním s úkoly (např. doplňování vhodných slov do vět), pravopis ú/ů, pravopis i,í/y,ý po měkkých a tvrdých souhláskách. |
Člověk a svět |
Čas (procvičování určování čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá), cyklus roku v přírodě, významné dny |
Uč. str. 30-31; PS str. 17, 19, 20 |
Opakujeme na pololetní prověrky Okruhy učiva: Základní dopravní značky (umět přiřadit název k obrázku a vybarvit - Zákaz vjezdu, Hlavní silnice, Přechod pro chodce, Stůj, Dej přednost v jízdě, Stezka pro cyklisty), základní světové strany na směrové růžici, orientace v čase - rok, roční období a jejich měsíce, dny v týdnu, určování času na hodinách (čtvrt, půl, třičtvrtě, celá), členové rodiny včetně příbuzných (bratranec, sestřenice, teta, strýc, babička, děda, vnuk, vnučka), Vánoce - tradice v ČR, naše vlast - základní informace (hlavní město, vlajka, znát alespoň 2 řeky a 2 památky, příjmení 1. českého prezidenta). |
Matematika |
Početní operace do 50; Násobení jako opakované sčítání (nás. 4); Geometrie v prostoru - prostorová představivost, stěny krychle, přesouvání krychlových staveb; Slovní úlohy - výpočet, slovní odpověď |
Didaktické hry; Uč. str. 9/1,3; 10/2,4; 11/2; 12/2; 14/3; 15/2 Dobrovolné: libovolný výběr cv. do str. 14 |
Opakujeme na pololetní prověrky Okruhy učiva: Číselné řady a početní operace do 50, násobení 2 a 3 pomocí opakovaného sčítání, slovní úlohy, aplikace naučených operací v prostředích (součtové trojúhelníky, výstaviště), řešení jednoduchých rovnic v prostředí Dědy Lesoně a Krokování - tzv. šipkové rovnice), geometrie - rýsování rovných čar podle návodu (spojování bodů např. podle čísel) , poznávání zákl.geometrických tvarů, rozdíl mezi čtvercem a krychlí. |
Tělesná výchova | Pobyt v přírodě | Procházky a hry venku | |
Výběrový seminář |
Nadima El-Khalafawi:
Story Time Markéta Kovandová: Melodie a její vlastnosti, hlasová cvičení, zpěv, dramatizace Lucie Prachařová: Lesní moudrost |
Nadima El-Khalafawi:
-Read Farmer Duck -music and movement activities and song -Centers: pattern blocks animals, design a Farm, sort plastic animals Markéta Kovandová: Projekt DĚTSKÝ MUZIKÁL "Pohádka ze sněhového vršku" -rozdělení rolí, nácvik hlavních melodií Lucie Prachařová: Zdravověda - poskytování první pomoci |
|
Workshop v AJ |
HV: tempo a rytmus melodie, zpěv M: násobení formou opakovaného sčítání VV: + ČaP: lidové zvyky a řemesla (loutkové divadlo) |
HV: Nácvik písničky The sailor went to sea – dramatizace písničky M: didaktické hry, pracovní list VV + ČaP: zahájení projektu "LOUTKOVÉ DIVADLO" |