POSLEDNÍ OCHUTNÁVKA V LETOŠNÍM ŠKOLNÍM ROCE

DALŠÍ ŠANCE PRO TOFU?! A CO BRAMBOROVÁ KAŠE?

Poslední ochutnávka v letošním školním roce připadla na zajímavé menu, ve kterém nechyběla tolik diskutovaná bramborová kaše a ne úplně tradiční jídlo školních jídelen – tofu.

POLÉVKA – KRUPICOVÁ S VEJCI

OBĚD Č.1 – RYBÍ PRSTY S BRAMBOROVOU KAŠÍ

OBĚD Č.2 – TOFU S ŘECKOU CITRONOVOU OMÁČKOU A CELOZRNNÝMI TĚSTOVINAMI

OBĚD Č.3 – ZELENINOVÝ TALÍŘ CAPRESSE S RAJČATY A MOZZARELOU, PEČIVO

Kromě rodičů se ochutnávky zúčastnily děti ze čtvrtých tříd, jejichž písemný záznam je sice stručný, ale po ochutnávce jsme s nimi mluvili, takže zpětnou vazbu máme.

Polévka chutnala rodičům i dětem, které ji okomentovaly jako výbornou s „elegantním“ vzhledem :-). 

Tolik diskutovaná bramborová kaše, kterou jídelna vaří ze sušených bramborových vloček, u rodičů nakonec nedopadla až tak špatně, ale dětem zase až tolik nechutnala. Je otázkou, jestli je to tím, že kaše není z čerstvých brambor nebo i tím, že v různých rodinách jsou děti zvyklé na různou konzistenci a úpravu kaše, kdy někdo ji dělá tekutější, někdo tužší, někdo ji jen ručně šťouchá a zůstávají v ní kousky brambor a někdo ji šlehá. Rybí prsty chutnaly rodičům i dětem. Celkové hodnocení za obě skupiny 1-.

A je tu tofu. Potravina, kterou by rodiče v nabídce jídelny viděli opravdu rádi. V této úpravě s nakyslou omáčkou ale bohužel propadlo u rodičů i dětí. Jídlo samotné nelákalo ani svým vzhledem, který byl velice mdlý a bez barvy. Citronová omáčka tofu vůbec neprospěla, ba naopak. Těstoviny byly naproti tomu velice dobře uvařené a nebylo jim co vytknout, i když k tofu se až tak moc nehodily. Jak nejlépe upravit tuto potravinu, aby chutnala a zaujala? Tofu je samo o sobě bez chuti a má často pověst čehosi gumového, co nemůže dopadnout dobře. Pokud se ale zvolí vhodný recept, může to být opravdu dobrota. Doma je tofu ve vietnamské kuchyni, takže by bylo dobré se inspirovat právě tam. Tofu se tradičně připravuje vařené nebo smažené, ale vždy doplněné o spoustu zeleniny, bylinky, koření a především dobrou omáčku – to vše dodá celému pokrmu chuť, kterou tofu samo o sobě postrádá. Nejvhodnější přílohou je zpravidla rýže nebo vlasové rýžové nudle. Shrnuto a podtrženo – tofu by v jídelně své místo mít určitě mělo, rodiče by si přáli dát mu ještě šanci, ale zvolit vhodnou úpravu, která by mu více slušela.

Zeleninové talíře neměla kuchyně navíc, aby mohli rodiče nebo děti ochutnat, ale svým vzhledem velice lákaly. Přikládáme alespoň foto.

Tradičně širokou nabídku pití svorně chválily obě skupiny ochutnávajících.

Ovocný míchaný kompot, který byl podáván jako zákusek byl výborným osvěžením na závěr.

V ochutnávkách a spolupráci se školní jídelnou budeme rádi pokračovat i v příštím školním roce. Za letošní rok moc děkujeme kuchařkám a ostatním zaměstnancům školní jídelny a přejeme všem krásné prázdniny.

 

Za Stravovací komisi Ivana Kovářová

 

 

Publikován: 19.6.2019

Vytvořil(a): Andrea Melzerová

  Kalendář